دبستان میلاد جوانرود

تعلیم وتربیت

دبستان میلاد جوانرود

تعلیم وتربیت

جمله ها و نکته ها


 

جمله ها و نکته ها

جمله ها و نکته ها

** نماز، سرچشمه انوار و نیکی ها و عامل نجات از غرق و غوطه ور شدن در باتلاق دنیاطلبی است.


** همت و کار با نتیجه پر خیر و برکت، ناشی از فکر و تصمیم با نیت خدایی و خالص است.

** جوانی و نوجوانی پر انرژی ترین، مغتنم ترین وقویترین دوران زندگی است که انجام عبادت و ذخایر معنوی برای آخرت را به اوج خود می رساند.

** با کلمه به کلمه ورد و ذکر خداوند ارحم الراحمین، نشاط و خوبی وارد روح و جسم بندگان شده و هر نوع پلیدی و اضطراب دور می شود.

** همه احساسات، عواطف و نیروهای انسان، نعمات خداوند متعال برای بکارگیری در اهداف خیر و مقدس هستند و در صورت استفاده ناصحیح، می توانند بوجود آورنده گناهان فراوان باشند.

** اعتقاد و عمل همیشگی به اصول و فروع دین و استقامت در امتحانات الهی تا آخرین لحظه حیات، موجب بهره مند شدن از اجر و پاداش عظیم دنیوی قبل از پاداشهای جاودانی آخرت است.

** نفس اماره و شیطان همیشه در کمین مومنین و مومنات هستند تا با کوچکترین غفلت و بی توجهی آنان از یاد خداوند، زمینه و مقدمه انجام گناه و ضلالت را برایشان فراهم کنند.

** روسای حقیقی، انسانهای مومن، بی هوس و با تقوایی هستند که در مرحله اول، اعمال و کردار خودشان و سپس مرئوسین را کنترل و نظارت می کنند.

** انسان مومن در مقابل موج خستگی ها و احساسات شکست درزندگی، با امیدواری به امداد و رحمتهای بیکران الهی و داشتن صبرهای مقاوم، پیروزی را جذب خویش می کند.

** عرصه زندگی، عرصه امتحان الهی با مدت زمان غیرقابل پیش بینی است. ولی ضعف، فرسودگی و پیری نشانه نزدیک شدن به پایان امتحان است.

** انجام عمدی هر ظلم، بدی و گناه، ضمن داشتن عقوبتهای خداوند قهار در دنیا، عامل افزایش شعله های آتش بی نهایت سوزان قیامت است.

منبع : سایت تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد