دبستان میلاد جوانرود

تعلیم وتربیت

دبستان میلاد جوانرود

تعلیم وتربیت

درسال تحصیلی ۹۲/۹۱ دوره ابتدایی شش ساله می شود

 

  شش ساله شدن دوره ابتدایی و سه ساله اول متوسطه، جمعا 9 سال دوره عمومی، فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای بالق
سرکار خانم قربان در رابطه با اجرا شدن طرح تحول ساختاری در سال تحصیلی آینده ابراز داشتند با شش ساله شدن دوره ابتدایی و سه سال اول متوسطه که 9 سال دوره عمومی را شامل می شود اولیاء و معلمین فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان را بدست خواهند آورد و دانش آموز بر اساس علاقه و توان خود به انتخاب رشته مناسب تحصیلی خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، سرکار خانم قربان دوره ابتدایی را دوره شخصیت هر انسان دانسته و ابراز داشتند تحقیقات نشان داده افرادی که در بزرگسالی افراد موفقیتهای علمی، اجتماعی و ... را کسب کرده اند ، از بین افرادی بوده اند که دوره ابتدایی را در شرایط خوبی سپری نموده بودند.

ایشان دوره ابتدایی را دوره آموزش عمومی تعریف کرده و اضافه کردند دانش آموز در دوره ابتدایی برای کسب مهارتهای اجتماعی و زندگی بهتر آماده می شود و اضافه شدن یک سال به دوره ابتدایی ، باعث آمادگی بیشتر او در فعالیتهای اجتماعی را فراهم می آورد و در موثر بودن وی در ابعاد مختلف کمک خواهد کرد.

معاون محترم آموزش ابتدایی تصریح فرمود: اضافه شدن یک سال به دوره ابتدایی فرصتی برای دانش آموز ، اولیاء و همچنین برای معلمین و برنامه ریزان است که بر روی مسائل تربیتی بیشتر کار انجام گیرد.

اجرا شش سال دوره ابتدایی در نزدیک به 120 کشور از دیگر موارد مورد اشاره سرکار خانم قربان بود که بیان داشتند این کشورها از زمره کشورهایی هستند که به لحاظ علمی رشد مناسبی را داشته اند.

ایشان افزودند: در ساختار جدید شش سال دوره ابتدایی دوره عمومی است و شش سال دوم نیز به دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم تفکیک خواهد شد. که متوسطه اول راهنمایی و متوسطه دوم دبیرستان است و این بر اساس قانون اساسی که دوره رسمی کشور را از شش سال تمام تا 18 سال تمام یعنی به مدت 12 سال تصویب کرده، بنا شده است.

معاون آموزش ابتدایی بیان داشتند: در شش سال دوره ابتدایی و سه سال اول متوسطه، جمعا 9 سال دوره عمومی؛ فرصتی ایجاد می شود که دانش آموز همه جانبه تصمیم گیری کرده و برای ورود به رشته های نیمه تخصصی خود را آماده کند و همچنین اولیاء و معلمین استعدادهای وی را شناسایی کرده و در راستای توانمندی های بالقوه اش او را راهنمایی و تربیت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد